2013-06-12

PAVYZDINIS SEO TYRIMAS

Analizuojamas pulspais: http://rds.lt
Pagrindinė raktinė frazė: radijas internete
Rinka: Lietuvos

Atlikimo data 2011-08-01
(pastaba: jei šį puslapį skaitote praėjus gerokai laiko po atlikimo datos, rinkos situacija gali būti pasikeitusi)

1. Raktinių frazių paieška ir analizė. 
Remiantis pagrindine fraze nustatomos kitos susiję aktualios šios rinkos raktinės frazės. Šios raktinės frazės gali būti naudojamos vidinių puslapių antraštėms, ar kaip idėjos straipsniams. Jas būtų tikslinga paryškinti puslapio tekste, naudoti H1-H3 žymose:

2. Rinkos analizė ir efektyvios raktinės frazės
Iš daugiau nei 100 galimų frazių atrinktos efektyvios 7 raktinės frazės, kurios yra glaudžiai susiję su tiesiogine puslapio idėja ir kurioms optimizuotas puslapis galėtų generuoti nemažą lankytojų srautą. Bendras rinkos dydis efektyvioms frazems yra ~4,5 tūkstančio užklausų per dieną. Rezultatai lentelėje išdėstomi pagal konkurencijos laipsnį, t.y. kuo mažiau puslapių konkuruoja dėl vieno lankytojo, tuo mažesnė konkurencija, tuo didesnės galimybės įsiskverbti į rinką:










Lentelėje mėlynos spalvos indikatoriai atvaizduoja rinkos dydį;
rožinės spalvos indikatoriai rodo konkurencijos laipsnį;
Grafose "optimizacijos laipsnis" raudoni indikatoriai rodo aukštesnį rinkos dalyvių pasirengimo laipsnį, žali reiškia kad toms frazėms optimizuotus puslapius turi mažai rinkos dalyvių.

Įėjimo į rinką galybes nagrinėkite vertinant rinkos dydį pagal užklausų kiekį ir esamų rinkos dalyvių pasirengimo kiekybinius parametrus (jų skaičių) bei kokybinius parametrus (optimizacijos laipsnį). Vertingiausios tos nišos, kur užklausų kiekis didesnis, tačiau konkurentų pasirengimas nėra labai stiprus.

Rezultatų interpretacija pagal užklausų raktines frazes

  • "Radijas Internete". Maždaug pusę rinkos užklausų srauto sudaro pagrindinė raktinė frazė - "radijas internetu". Tai yra pagrindinė frazė, kurios pagalba galima sulaukti didžiausio lankytojų srauto. Papildomi tyrimo rezultatai rodo, kad tinklalapis, esantis google rezultatuose pirmoje vietoje pagal šią frazę, galėtų gauti apie 1022 lankytojų srautą per dieną. Konkurencijos lygis šiai frazei apskritai yra vidutinis, tačiau, lyginant su kitomis frazėmis, gaunamas geriausias užklausų kiekio ir konkurentų skaičiaus santykis (kiekybinis rodiklis), todėl ši frazė pagrįstai turėtų būti pagrindinė stipriesiems rinkos dalyviams. Kalbant apie konkurenciją kokybiniame lygmenyje, reikia paminėti, kad frazei "radijas internete" rinkos dalyvių tinklalapiai yra vieni labiausiai optimizuotų (raudonas indikatorius), taigi, naujai įeinantiems dalyviams į šią rinką jau būtų sudėtinga pagal šią frazę aplenkti konkurentus.
  • "Radijas internetu" frazė yra trečioje vietoje po pagrindinės frazės pagal srauto kiekį, tačiau sugeneruoja vos per 10% visų šios rinkos užklausų. Visgi dauguma rinkos dalyvių nėra stipriai optimizavę tinklalapių šiai frazei, konkurencijos laipsnis vidutinis. Taigi, ši frazė yra galimybė gauti papildomo srauto specialiai jai optimizavus puslapį. Yra išpirktas adresas http://radijasinternetu.lt/ tačiau jo turinys nėra susijęs su pačia fraze.
  • "Radijo stotys" frazė taip pat sudaro nedidelę rinkos dalį, tačiau šiai frazei konkuruojančių puslapių skaičius didžiausias, nors tik labai nedidelė tinklalapių dalis yra optimizuota šiai frazei. Taip yra todėl, kad tai gan abstrakti frazė, turinti pernelyg plačią savoką. Beje, įdomus faktas, kad tai vienintelė frazė, kuriai tyrimo metu buvo mokamų skelbimų "adwords" reklamoje.
  • "Radijo stotis lietus" frazė taip pat pateko į tarp populiariausių rinkos frazių. Tai labai konkreti frazė, ir toks populiarumas rodo kad ši radijo stotis yra išties labai pageidaujama internautų tarpe. Dauguma tinklalapių labai gerai optimizavęsi šiai frazei - net 91% ją naudoja antraštėje ("title" html žymoje).

Stebima bendra tendencija, kad Adwords reklamos tinkle reklamos skelbimai nėra užsakomi absoliučiai daugumai pagrindinių raktinių frazių. Tai rodo, kad ši sritis nėra komercializuota, t.y. šioje srityje nėra uždirbamos pajamos, kad būtų užsiimama pardavimų skatinimu per internetines reklamas.

2. Rinkos tendencijos
Paieškos apimčių dinamika rodo, kad užklausa "radijas internete" yra labiausiai ieškoma iš visų efektyvių raktažodžių. Didžiausią užklausų piką ši raktinė frazė turėjo 2010 m. kovo mėnesį, o po to šiek tiek atslūgo.
Geografinį aspektą šiame tyrime plačiai liesti nėra prasmės - 90% lankytojų srauto yra iš Lietuvos, likusi dalis - Anglijos, Airijos, Norvegijos ir kt šalių lankytojai. Apskritai radijo storių internetinė rinka Lietuvoje nėra didelė ir didesnių proveržių paskutiniu metu neužfiksuojama.

3. Rinkos dalyvių / konkurentų analizė pagal pagrindines raktines frazes

Lentelių stulpelių reikšmės
PR - "Google PageRank" - rodiklis, rodantis puslapio autoritetą. Kuo didesnis - tuo geriau.
BL - atgalinių nuorodų skaičius į konkretų puslapį (nesvarbu kokiai raktinei frazei).
BLS - atgalinių nuorodų skaičius apskritai į konkretų domeną (nesvarbu kokiai raktinei frazei).
DMOZ - ar būtent pagal šią frazę puslapis įtrauktas į dmoz.org direktorija.
YAHD - ar pagal šią frazė tinklalapis įtrauktas į Yahoo mokamą direktoriją.
Title, Desc, H1 - ar tinklalapis naudoja šią frazę atitinkamoje html žymoje.

"Radijas Internete" - 2433 užklausų per dieną (55%), 355 000 konkuruojančių puslapių
Komentaras: šiai frazei dauguma tinklalapių yra gerai optimizuoti (matome daug žalių varnelių).

"Radijas internetu" - 487 užklausų per dieną (11%), 243 000 konkuruojančių puslapių
Komentaras: šiai frazei dauguma tinklalapių prastai optimizuoti (matome daug raudonų kryželių).

"Radijo stotys" - 595 užklausų per dieną (13%), 992 000 konkuruojančių puslapių
Komentaras: šiai frazei dauguma tinklalapių yra gerai optimizuoti (matome daug žalių varnelių).

Rinkos dalyviai pagal pagrindines raktines frazes. Reitingų lentelė sudaryta pagal tai, kiek kartų konkretus domenas atitiko pagrindines rinkos frazes. Pirmose pozicijose esantis tinklalapiai optimizuoti didesniam skaičiui raktinių frazių.


Pagrindinių lenkiančių rinkos dalyvių trumpa SEO apžvalga:


  • FM.lt. - Vienas iš geriausiai įgyvendinusių vidinę SEO optimizaciją - raktinė frazė yra tiek H1 žymoje, tiek antraštėje bei aprašyme ir turi nemažą, bet ne didžiausią atgalinių nuorodų skaičių šiai raktinei frazei. Jo reitingas vienas aukščiausių paieškos jėgainių sistemoje. Atgalines nuorodas gauna iš: XXX
  • Radijas.fm turi gerokai mažesnį autoritetą paieškos jėgainėse, tačiau didelį atgalinių nuorodų skaičių, tai jam padeda palaikyti antrą poziciją



 - analizuoti is kur konkurentai gauna backlinkus? (pvz per alexa)
 - is kokiu autoritetingiausiu psl musu konkurentai gauna nuroodas? (chrome toolbar extension)
 - nustatyti autoruitetingiausius rinkos puslapius pagal pagerank kiekvienai frazei


4. Esamos būklės vertinimas
Tinklalapio http://rds.lt pozicijos "Google" paieškos sistemoje pagal pagrindines raktines frazes:
Reziume. Tinklalapis nėra optimizuotas pagrindinei frazei ar tiesiog konkurentų puslapiai yra stipriau optimizuoti. Pagrindinė RDS.lt problema yra ta, kad jis nekuria turinio. T.y., paieškos jėgainės čia neranda daug susijusių tekstų, ir nėra vidinių puslapių. Vien dėl paieškos sistemų vertėtų kurti vidinius puslapius, optimizuotus kelioms raktinėms frazėms. Antras dalykas, išorinių nuorodų tinklas nepakankamas.

5. Rekomendacijos, bendradarbiavimo galimybės
Išorinių nuorodų tinklą būtų tikslinga plėsti įgyjant atgalines nuorodas iš šių tinklalapių:
youtube.com
Žinoma, šiuose puslapiuose reikėtų, kad nuoroda į tinklalapį būtų dedama ant pagrindinių frazių.

Analizės rezultatai gauti naudojant viešai prieinamus nemokamus šaltinius.
Analizės pateiktis pagal optimizavimas.eu Copyright © 2011.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą