2012-03-07

Paspaudimų ir parodymų santykis Google rezultatuose

Analizuojant interneto rinką ir konkurentus dažnai bandoma įvertinti, kiek gi lankytojų srauto gali sulaukti tinklalapis, pagal tam tikrą raktinę frazę esantis pirmame "Google" puslapyje ar pirmoje paieškos rezultatų pozicijoje. Siekiant tai įvertinti tikslinga pasiremti "Google" statistiniais duomenimis, kurie rodo paspaudimų ir parodymų santykį. Žinoma, įvairiose rinkose jis gali šiek tiek skirtis, bet bendrą vaizdą susidaryti galima, na o tai, kaip galima įtakoti paspaudimų rodiklį, apibendrinimas pateikiamas šio straipsnio pabaigoje.




1 pav. Parodymų ir paspaudimų santykis, priklausomai nuo rezultato pozicijos "Google" ieškyklėje:
šaltinis: http://www.slideshare.net/slingshotseo/a-tale-of-two-studies-establishing-google-and-bing-clickthrough-rates 2011 m. tyrimo duomenys, JAV.

Rezultatai akivaizdūs: pirmasis puslapis paieškos rezultatuose pasiekia beveik penktadalį (18,2%) visos paieškų rinkos apimties. Įgaubta kreivė siūlo daryti dar vieną išvadą - pozicijos paieškos rezultatuose augimas suteikia neproporcingai greičiau augantį lankytojų srautą. Tarkime, pakilimas paieškos rezultatuose iš 10-tos į pirmą vietą lankytojų srautą padidina 17,5 kartų. Kita išvada - 52% lankytojų juos dominantį rezultatą susiranda jau pirmame Google rezultatų puslapyje renkasi iš pirmųjų 10 pozicijų). Tai dar kartą įrodo, kaip svarbu atsidurti pirmame rezultatų puslapyje pagal tikslines frazes.

Praktinis pavyzdys. Takime, pagal Google Keyword Tool nustatome, kad pagal užklausą "šaldytuvai" per mėnesį rinkoje atliekama 31 100 užklausų. Remiantis minėta statistika galima teigti, kad pirmasis pagal šią užklausą Google rezultatuose esantis puslapis gauna apie 31 100 x 18,2% = 5 660 lankytojų per mėnesį arba beveik 190 lankytojų per dieną! Ir tai, tik iš vienintelės frazės!

Įtaka paspaudimų santykiui "Google" rezultatuose. Atsiradus Google+ socialiniam tinklui, atsirado ir "plus one" funkcija, kai galite pažymėti patikusį straipsnį. Jeigu Jūsų taip pažymėsite rekomenduojamus puslapius, tia Jūsų draugai (iš Google plus "ratų") būdami prisijungę prie savo Google paskyrų ir ieškodami tam tikros informacijos šalia rezultatų matysis, kad tam tikras rezultatas buvo Jūsų rekomenduotas. Tokios rekomendacijos iškart išugdo pasitikėjimą duotąja nuoroda, ir paspaudimų santykis gerokai išauga bent jau Jūsų draugų ir pažįstamų rato tarpe, ypač, jei jis didelis. Kitas dalykas - autoritetingi puslapiai. Jie gauna kur kas didesnį paspaudimų santykį. Pavyzdžiui, jeigu pagal Jūsų frazę rezultatuose pateikiamas straipsnis iš Vikipedijos, tai ta nuoroda statistiškai gauna kur kas daugiau paspaudimų nei duotame 1 paveiksle, taip "atimdama" lankytojų srauto dalį iš kitų pozicijų. Trečias dalykas, žinoma - antraštės kokybė. Kuo ji bus aiškesnė, tikslesnė, aktualesnė ir žmogiškai geriau suprantama, tuo pavyks "išspausti" geresnį paspaudimų santykį "Google" rezultatų puslapyje.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą