2012-03-07

Keli domenai vienam tinklalapiui: ar tai gerai SEO atžvilgiu?



Pasitaiko, kai vienas tinklalapis turi keletą skirtingų domenų. Kyla klausimas – ar tai gerai paieškos sistemų optimizavimo atžvilgiu? Juk jeigu keli skirtingi www adresai atvers vieną ir tą patį tinklalapį, tai paieškos sistemos interpretuos kaip pasikartojantį turinį, kas nėra gerai, nes labiau vertinamas originalus turinys. Šiame straipsnyje analizuojama, kaip elgtis tokiu atveju – ar leisti skirtingiems adresams atverti tą patį turinį, ar pasirinkti vieną pagrindinį domeną ir į jį kreipti pagalbinius, ir kaip teisingai tai daryti.

Pirmiausia panagrinėkime, kokiais tikslais įsigyjami keli domenai tam pačiam projektui? Galima išskirti pagrindines strategijas:

Apsauga nuo konkurentų

Kartais verslo atstovai nerimauja, jog konkurentai gali nupirkti su užsiimama verslo sritimi susijusias raktines frazes turinčius domenus, t.y., baiminamasi, kad taip gali būti prarandamos pozicijos paieškos sistemų reitinguose, o to pasėkoje ir lankytojų srautas. Visgi, toks paniškas domenų supirkinėjimas gali privesti prie nemažų kaštų (domenų metiniai mokesčiai). Tai yra grynai gynybinė strategija, nes paieškos sistemose reitingų pasikelti pagal atskiras raktines frazes atitinkamų domenų turėjimas nepadės, jei jie ves į vieną ir tą patį tinklalapį. Juk konkurentai, nors ir neturėdami tokių gerų domenų, bet pasiūlydami originalų turinį, gali pasiekti aukštesnių reitingų, jeigu teisingai taikys SEO procesą! Nebent įsivaizduojate sugebėsite paleisti atskirus puslapius su unikaliais tekstais kiekvienam domenui, ir gauti nemažai atgalinių nuorodų į tas svetaines, kad jų autoritetas būtų padidintas. Dažnais atvejais tai reikštų labai dideles investicijas. Turbūt lengviau ir naudingiau būtų gauti daugiau atgalinių nuorodų į vienintelį jūsų domeną, tik svarbu, kad išorinės nuorodos į domeną būtų kuriamos su tiksliniais (kad ir įvairiais, su verslo sritimi susijausiais) raktažodžiais, kurie naudojami žymos viduje ir „title“ atribute.



Paieškos sistemų užvaldymas pagal kelis raktažodžius

Pirkdamos kelis domenus, kai kurios bendrovės tiesiog siekia dominuoti paieškos rezultatuose. Teoriškai, turint net kelis skirtingus savo tinklalapius pirmose paieškos pozicijose, būtų galima tikėtis daugiau lankytojų srauto. Tačiau ši strategija turi kelis trūkumus. Pirmiausia, jeigu verslas turi vieną buveinę (neturi filialų), galima supainioti savo klientus, kai jie atsidarę kelis skirtingus puslapius negalės suprasti, ar tai skirtingų kompanijų puslapiai, ar tos pačios kompanijos, ir kokiais tikslais tai daroma. Tai yra žingsnis link brukalo. Kitas dalykas – dublikuoto (kopijuoto) turinio pavojus. Norėdami kelias svetaines padaryti unikaliomis, turėsite kurti naujus tekstus, jau nekalbant, apie didžiules pastangas gauti atgalines išorines nuorodas į savo projektus ir kitus populiarinimo darbus.


Domenai su galūnėmis pagal šalį tarptautiniams projektams

Tarptautinis projektas keliomis kalbomis - tai turbūt bene išimtinis atvejis, kuomet keli domenai yra išties naudingi. Reikalas tas, kad atskirose šalyse paieškos sistemose geriau reitinguojami adresai su vietinėmis galūnėmis (Pavyzdžiui, Lietuvoje „.lt“, Latvijoje – „.lv“, Anglijoje „.co.uk“ ir panašiai). Juk su .LT domenu pasiekti aukštus reitingus Anglijoje būtų tikrai nelygiavertė konkurencinė kova. Žinoma, svarbu padaryti, kad atitinkamas domenas iškart atverstų būtent reikiamos kalbos puslapį, o perjungiant kalbas, pasikeist ir domenas.

APIBENDRINIMAS

Jeigu turite kelis domenus, Jums reikėtų rinktis: arba imatės didelio darbo ir kuriate unikalius puslapius atskiriems domenams ir juos išpopuliarinate tiek, kad užimtumėte pakankamai aukštą padėtį paieškos sistemų reitinguose (reikia turėti omenyje, kad tam reikės bent pusmečio ar daugiau laiko, be to, kitus domenus pakankamai aukštai išreitinguoti bus sunku, nes jei tarsi konkuruos su jau esančiu jūsų pagrindiniu domenu), arba darykite šalutinių domenų nukreipimą, kad juos surinkus atsiverstų pagrindinis domenas.


KAIP NUKREIPTI ŠALUTINIUS DOMENUS Į PAGRINDINĮ?

Dažnai hostingo valdymo skydeliai nesudėtingai leidžia nukreipti vienus domenus į kitus domenus. Tačiau, dažnai nukreipiame per taip vadinamą HTTP 302 redirect (moved temporarily, liet.-laikinai perkeltas). Visgi, tokia praktika yra ydinga, nes taip paieškos sistemų robotams nurodoma, kad ir toliau reikia aplankyti šį adresą, leidžiant manyti, esą toks nukreipimas gali būti ateityje tinklalapio administratorių pakeistas. Tokiu atveju nukreipiančiajam domenui laikinai priskiriamas turinys domeno, į kurį atliktas nukreipimas. Taip pagalbiniam domenui tarsi priskiriamas dublikuotas turinys.
Taisingas nukreipimo būdas – HTTP 301 redirect (modev permanently, liet.-perkeltas visam laikui). Taip paieškos robotams nurodoma, kuriuo adresu pasiekiamas originalus turinys, ir kurį adresą indeksuoti.
Paprasčiausias būdas nukreipti visą projektą per .htaccess yra toks:
Redirect 301 / http://www.new-site.com/


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą