2011-07-30

Elektroninės komercijos pardavimų skatinimas

Elektroninė prekyba vyksta elektroninės pardavimų sistemos dėka. Iš principo elektroninės parduotuvės populiarinimas interneto kanalais yra labai panašus kaip ir bet kurio kito tinklalapio, kadangi ji turi konkuruoti su visais tos srities tinklalapiais. Iš tiesų, konkurencija elektroniniame versle dar didesnė nei tradiciniame versle - realiai konkuruojama ne tik su kitomis elektroninėmis parduotuvėmis, bet ir su tradicinėmis parduotuvėmis (offline konkurencija). Taigi, toliau keli patarimai, kaip sėkmingai konkuruoti elektroninės prekybos versle.

Originalus turinys (tekstai)

Pirmas dalykas, kuris gali padėti sulaukti natūralaus (tiesioginio, organinio) lankytojų srauto yra originalus svetainės turinys, su tinkamai paryškintomis raktinėmis frazėmis. Tos frazės, pagal kurias tikitės sulaukti lankytojų, ir kurios yra gausiau ieškomos internete, turėtų būti saikingai naudojamos HTML H1 - H3 žymose, bei paryškinamos tekste HTML STRONG žyma. Tekste turi būti su Jūsų produktu susijusių raktinių frazių: ne tik tikslių žodžių, bet ir sinonimų, su tuo produktu susijusių išsireiškimų. Visi internetinio marketingo specialistai sako - turinys yra karalius. Taigi, turinys privalo būti kokybiškas. Esminė taisyklė - Jūs turite kurti tokį turinį, kuris sprendžia vartotojo problemas. Turinys turi vartotojui duoti atsakymą į tai, ko jis ieško.

Reklama už paspaudimus (PPC)

Lankytojų srautas iš reklamos už paspaudimus (Pay Per Click) lyginant su tiesioginiu (natūraliu, organiniu) srautu, gali būti vienas paprasčiausių metodų padidinti Jūsų elektroninės prekybos puslapio lankomumą. Silpnoji šio metodo pusė ta, kad kiekvienas toks lankytojas Jums kainuos (nuo keliolikos centų iki kelių litų, priklausomai nuo nišos konkurencingumo), o konversijos laipsnis (rodiklis, rodantis kuri lankytojų dalis tampa pirkėjais) greičiausiai gali būti mažesnis nei kitų lankytojų srautų. Auditorija, nukreipta iš reklaminių skydelių, dažnai nėra ideali Jūsų produkto pirkėjų auditorija. Visgi, kol natūralus lankytojų srautas nedidelis, tinklalapį populiarinti pasitelkiant reklamą už paspaudimus vertėtų.

Dalinkitės turiniu su draugais

Šių dienų komercijoje socialinis elementas ypač svarbus, kadangi daugelis žmonių didžiąją laiko dalį praleidžia prie kompiuterio. Prekyboje aktualu tai, kad vartotojas yra linkęs pasigirti draugams ką įdomaus rado internete arba ką nusipirko. Taigi, potencialūs klientai gali tapti Jūsų verslo socialiniais ambasadoriais. Kalbant apie smulkųjį verslą, vertėtų pasitelkti net ir savo draugus socialiniuose tinkluose. Dažniausiai jie mielai padės Jums reklamuoti savo tinklalapį, paspausdami mygtuką "patinka" ar "dalintis". Jūsų draugų veiksmus pastebės jų draugai. Taip tinklo principu Jūsų paskelbta žinia (ypač jei įdomi, "užkabinanti") socialiniame tinkle gali pasiekti visai nemažą auditoriją. Vėliau, ugdant savo prekinį ženklą, tikslinga pritraukti Jūsų produkto pasekėjus į produkto gerbėjų grupes socialiniuose tinkluose, kur galėtų vartotojai diskutuoti su Jūsų produktu susijusiais klausimais. Taip turėdami tam tikrą vartotojų ratą, esant reikalui galėsite jam lengvai ir greitai pranešti naujieną ar prekybinę akciją. Tyrimais įrodyta, kad draugo rekomendacija įsigyti vieną ar kitą gaminį yra kur kas efektyvesnė nei įkyri prekybininko reklama. Draugų rekomendacijos eliminuoja atstūmimo efektą, kurį šiaip gali sukelti įprasta reklama.

Naujienlaiškio rinkodara

Nepamiškite ir apie vieną galingiausių marketingo priemonių - naujienlaiškį. Turėdami nemažą klientų duomenų bazę, galėsite nesunkiai jiems išplatinti naujieną ar prekybinę akciją, taip primindami apie save. Tiesa, pagal LR įstatymus, naujienlaiškį galite siųsti tik tiems asmenims, kurie Jums yra davę sutikimą, arba esamiems Jūsų klientams (t.y. tiems, kurie jau yra pirkę pas Jus, jeigu jie nepareiškė noro nebegauti iš Jūsų naujienlaiškio). Norint pritraukti naujų prenumeratorių, visų pirma reikėtų tinklalapyje matomoje vietoje įdiegti naujienlaiškio prenumeratos laukelį. Antras dalykas - būtina vartotojui parodyti naudą, kodėl jis turėtų užsisakyti naujienlaiškį, nes šiaip sau naujienlaiškio tikrai niekas nesiprenumeruos. Taigi, paskelbkite, kad, pavyzdžiui, naujienlaiškį užsiprenumeravusiems asmenims suteiksite papildomą 5% nuolaidą, arba nemokamai atsiųsite kažkokią dovaną, kad ir el. paštu pristatysite elektroninę knygą (pavyzdžiui, receptų knygą, jei prekiaujate virtuvės techniką). Jeigu Jūsų naujienlaiškiai išties kokybiški ir įdomūs (daugiau informatyvūs nei reklaminiai), verta internete pateikti paskutinių naujienlaiškių pavyzdžius. Žinoma, etiškas naujienlaiškis turi turėti galimybę paspaudus nuorodą jo atsisakyti.

Laikas ir vieta, arba segmentacija

Kaip tradicinėje prekyboje svarbi prekybos centro geografinė padėtis, taip elektroninėje prekyboje svarbu tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje priimti sprendimai. Skirtingi produktai ar skirtingos produktų modifikacijos yra skirtos skirtingiems demografiniams sluoksniams. Taigi, pasitelkę internetinės analitikos priemones pamėginkite sugrupuoti vartotojus į kelias grupes pagal jų elgseną. Vieni galbūt orientuojasi į pigias prekes, kiti - į prabangesnes. Galbūt vyrai renkasi vienas prekes, moterys kitas. Galbūt rasite ir daugiau pjūvių, kuriais galite dalinti savo potencialių klientų grupę. Vėliau atitinkamai vykdykite reklamos kampanijas - kurkite skirtingus pasiūlymus skirtingoms vartotojų grupėms. Tai galioja visoms marketingo priemonių sritims - adaptuokite naujienlaiškius, kurkite skirtingus reklaminius skydelius PPC banerių reklamoje ir panašiai. Tikslesnė reklama užtikrins geresnį konversijos rodiklį. Antras dalykas - ne visoms produktų kategorijoms vienodai pasiteisina esamos media rinkodaros priemonės. Tad analizuokite, stebėkite, kuris reklamos kanalas Jūsų verslui priimtiniausias.

Specialios akcijos

Žmonėms patinka taupyti pinigus. Čia galioja tie patys principai kaip ir tradicinėje prekyboje. Vienas iš klientų priviliojimo būdų yra išpardavimų organizavimas, prizų dalinimas.  Jeigu pasiūlysite išties patrauklų pasiūlymą, galbūt jie įsigis Jūsų produktą net jei jo jiems šiuo metu nereikia. Arba nupirks tris už dviejų kainą. Jeigu pristatote tam tikrą naują produktą, tačiau matote, kad klientai nesiryžta būti novatoriais ir jį išbandyti - pasiūlykite produktų paketą už patrauklią kainą. Paketą turėtų sudaryti klientui įprasti produktai ir produktas - naujovė. Taip klientus pripratinsite prie naujo gaminio.


Staipsnio autorius: Tomas Šivickas

Sekantis straipsnis apie tai, kaip ugdomas klientų lojalumas elektroninėje erdvėje. Ir tai, kaip "grupinio pirkimo akcijos" susijusios su klientų lojalumu.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą