2010-12-31

Kaip veikia Google Adwords reklama

Jau nuo senų laikų žinoma, kad viena iš priemonių įgyvendinti marketingo tikslus yra reklama. Internetas yra labai patraukli terpė reklamai pasiekti vartotoją, jeigu ji tinkamai išnaudojama. Statistiniais duomenimis, interneto prieigą namuose turi 55% namų ūkių, ir net 98% Lietuvos interneto vartotojų ieško informacijos per Google paiešką. Taigi, ši paieškos milžinė per savo reklamos tinklus įgalina pasiekti didžiausią interneto vartotojų auditoriją. Jūsų reklaminiai skelbimai gali būti rodomi ne tik šalia organinių paieškos rezultatų, bet ir daugelyje kitų interneto tinklalapių, kurių savininkai yra įdiegę Google reklamos skydelius. Tačiau vienas didžiausių šio reklamos tinklo privalumų tas, kad reklaminius skydelius galima pritaikyti taip, kad jie būtų rodomi tiksliniam Jūsų rinkos segmentui: pagal paieškos frazes, pagal geografinį segmentą, konkrečias svetaines ir panašiai. Tai lemia labai efektyvų reklamos biudžeto panaudojimą.

Reklamos aukcionas. Pagrindinis šio straipsnio tikslas yra papasakoti, kaip Google nustato reklamos poziciją ir kainą. Suvokdami, nuo ko priklauso reklamos kaina, Jūs galėsite pergalvoti, kaip galite ją sumažinti. Reklamuodamiesi per Google Adwords, Jūs mokate tik už paspaudimus. Kadangi reklamos užsakovų, tokių kaip Jūs, gali būti tūkstančiai ar net milijonai, todėl neįmanoma visų skelbimų parodyti vienu metu. Todėl Google naudoja aukciono principais paremtą sistemą, kuri parenka, kuriuos skelbimus rodyti. Aukciono principas lemia tai, kad reklamos kainas nustato patys reklamos užsakovai. Todėl mažos konkurencijos raktažodžių rinkose reklamos kainos natūraliai būna mažos, o labai konkurencingose rinkose reklamos užsakovai, norintys būti greičiau pastebėti, siūlo didesnę reklamos kainą. Taip kiekvienas reklamos administratorius turi nustatyti maksimalią kainą, kurią sutiktų mokėti už skelbimo paspaudimą.

Tačiau Google reklamos sistema sprendžia, kurį skelbimą parodyti, ne tik pagal maksimaliai siūlomą kainą, bet ir pagal "kokybės balą", kurį sudaro: reklamos teksto atitikimas tinklalapio turiniui, kuriame yra reklamos skydelis, arba lankytojo paieškos užklausai, ir tinklalapio, kurį Jūs reklamuojate, kokybė (reitingas). Reikia pažymėti, kad Google stebi ir istorinius (statistinius) Jūsų reklamos parodymo ir paspaudimo santykius, ir pagal tai koreguoja kokybės balą. Taigi, Google siekia parodyti nebūtinai pačias brangiausias reklamas, bet ir tas, kurios lankytojui gali būti labiausiai reikalingos (susijusios su jo ieškoma informacija) ir kuriose reklamuojami tinklalapiai yra autoritetingesni, patikimesni. Taigi, formulė, lemianti reklamos poziciją, yra funkcija f(CPCmax x Qr x Qt x S). 
Čia: CPCmax- maksimalus sutinkamas mokėti mokestis už paspaudimą; Qr - reklamos skydelio kokybė; Qt - tinklalapio, kuris reklamuojamas kokybė (reitingas, autoritetas); S - istoriniai duomenys apie šios reklamos paspaudimų ir parodymų santykį ("užsitarnaujamas" rodiklis).

Galiausiai, atlikusi besivaržančių reklamos skydelių reitingavimą, Google sistema nustato paspaudimo kainą. Ji bus tokia, kurią didžiausią būtų sutikęs mokėti Jūsų reklamos konkurentas, einantis reitingo skalėje po Jūsų. Taigi, šis principas lemia, kad dažniausiai už paspaudimus mokėsite netgi mažiau, negu pasiryžote. 

Čia galima padaryti dar vieną svarbią išvadą: reklama, kuri turi dvigubai didesnį kokybės balą, už tą pačią kainą gaus dvigubai daugiau paspaudimų, arba tie patys paspaudimai kainuos dvigubai pigiau, lyginant su bazine konkuruojančia reklama. Taigi, dar kartą vidiniai faktoriai, įtakojantys kokybės indeksą, o per jį -paspaudimų kainą:
  • Reklamos patrauklumas (kuris matuojamas paspaudimų santykiu su parodymų skaičiumi, vertinant tos pačios reklamos rodymo istorinius duomenis).
  • Reklamos turinio atitikimas tinklalapio turiniui (jei rkelama rodoma tinklalapyje) arba reklamos turinio atitikimas lankytojo užklausai, jei reklama rodoma organiniuose Google paieškos rezultatuose.
  • Tinklalapio, kuris reklamuojamas kokybė (tinklalapio, į kurį pateks lankytojas paspaudęs reklamą, autoritetas kitų reklamuojamų tinklalapių atžvilgiu. Jau rašėme, kokie išoriniai ir vidiniai veiksniai lemia tinklalapio autoritetą).

Pabaigai galima pridurti, kad šiuo metu Lietuvoje vidutinės konkurencijos rinkose reklamos kaina Google Adwords sistemoje svyruoja nuo 0,40 - 0,70 Lt už paspaudimą. Orientacines reklamos kinas galite pasitikrinti čia: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal 
Pavyzdys:  specifinių patikslintų iš kelių žodžių reklamos raktinių frazių naudojimas gali sumažinti reklamos konkurentų skaičių, taigi, ir kainą:



Staipsnio autorius: Tomas Šivickas

3 komentarai:

  1. Informatyvus straipsnis. Google AdWords reklama išties yra efektyvi ir naudinga. Išbandėme savo įmonei internete ir pokyčius pajutome iš karto.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Informatyvus straipsnis. Google AdWords reklama išties yra efektyvi ir naudinga. Išbandėme savo įmonei internete ir pokyčius pajutome iš karto.

    AtsakytiPanaikinti