2010-05-09

Google "Sandbox" efektas

Dažnas tinklalapio kūrėjas susiduria su problema, kad paleidus naują tinklalapį ir atlikus visus SEO veiksmus, po kurio laiko prarandama pozicija paieškos sistemų rezultatuose ir atrodo, jog jūsų puslapio visiškai neliko tarp paieškos rezultatų. Imate mąstyti, ką padarėte negerai. Dažniausia to priežastis – Google „smėlio dėžės“ efektas.

Google "Sandbox", arba lietuviškai - smėlio dėžės efektas, yra toks reiškinys, kai palyginti naujiems tinklalapiams paieškos sistema uždeda filtrą, kad šie pagal konkurencingus raktažodžius nepateikiami pirmuose paieškos rezultatų puslapiuose.

„Smėlio dėžės" filtras padeda apsaugoti paieškos sistemų rezultatus nuo žiniatinklio teršimo („spam‘o“), kad tinklalapiai, tyčia gausiai pripildyti konkurencingų raktažodžių, bet esantys beverčio turinio, negalėtų taip staiga užimti aukštų pozicijų. Deja filtras taikomas ir naudingiems tinklalapiams. Tačiau šis filtras skiriasi nuo „užblokavimo“ (banned) tuo, kad tinklalapis nebus randamas tik pagal konkurencingus raktažodžius, tačiau jis egzistuos paieškos rezultatuose pagal kitas frazes. Pasitikrinti galite paprastai, įveskite į ieškyklę užklausą site:www.jusupuslapis.lt . Jeigu esate užblokuoti, jūsų puslapio visiški nepateiks. Jeigu esate tik „smėlio dėžėje“, jūsų puslapį parodys. Kiti požymiai, kad jūsų puslapis yra „smėlio dėžėje“:
  • Puslapis nerandamas paieškos rezultatų pirmuose puslapiuose pagal tokią užklausą koks jūsų puslapio adresas. Pavyzdžiui, jei jūsų adresas www.jusu-adresas.lt , tai paieškos sistema nerodo jūsų puslapio pirmuose rezultatuose pagal užklausą „jusu-adresas“.
  • Puslapis nerandamas pagal užklausą, kuri yra lygiai tokia kaip jūsų tinklalapio antraštė („Title“).
  • Iš pradžių tinklalapis buvo randamas pagal konkurencingas užklausas, o dabar jo visiškai nerodo pagal tuos raktažodžius.
  • Puslapis pagal tuos pačius raktažodžius gerai randamas kitų paieškos sistemų rezultatuose („Bing“, „Yahoo“), bet ne „Google“.
Deja sprendimas, kaip greičiau išeiti iš smėlio dėžės, yra tik vienas – laukti ir toliau tęsti savo SEO strategiją, kurti vertingą tinklalapio turinį ir kitais būdaus kelti puslapio vertę, kad būtume pasiruošę užimti aukštas pozicijas pasibaigus šiam „bandomajam laikotarpiui“. Būdami „smėlio dėžėje“ nepersistenkite pernelyg optimizuoti puslapio, perkrauti antraščių tais ypač konkurencingais raktažodžiais. Išlikite natūralūs savo turiniu. Pastebėta, kad vidutiniškai „smėlio dėžės“ efektas trunka net 6 mėnesius. Taigi, įgyti „Google“ pasitikėjimą, ypač naujiems tinklalapiams nėra lengva ir reikia laiko. Yra žinoma atvejų, kad kai kurie tinklalapiai buvo greitai išlaisvinti iš „smėlio dėžės“ filtro greitai po to, kai gavo vieną ar kelias nuorodas iš labai autoritetingų tos pačios tematikos tinklalapių su aukšta „PageRank“ reikšme. Tai vienintelis būdas paspartinti šiam procesui. Ir atvirkščiai, buvimą „smėlio dėžėje“ gali pailginti nuorodų tinklo į jūsų tinklapį plėtimas iš neautoritetingų, abejotinos kokybės puslapių, pavyzdžiui, „nuorodų fermų“. „Smėlio dėžės“ apskritai išvengti arba sutrumpinti tą periodą galima optimizuojantis ant mažai konkurencingų frazių.

ATVEJŲ ANALIZĖ

Senas domenas naujam tinklalapiui. Ar išeitis nusipirkti seną autoritetingą tinklalapio adresą naujam tinklalapiui? Greičiausiai ne, nes „Google“ vertina tinklalapio turinį, ir jei jis visas bus naujas, tai ir tinklalapis bus traktuojamas kaip naujas nepaisant seno adreso, ir patekti į „smėlio dėžę“ grėsme išliks.

Seno tinklalapio su senu turiniu optimizavimas. Tarkime, prieš metus susikūrėte firmai tinklalapį, įsigijote adresą, prirašėte jame tekstų, susijusių su jūsų veikla, tačiau SEO veiksmais, optimizavimu nesidomėjote. Tiesiog savo tinklalapio adresą palikdavote ant vizitinių kortelių, tušinukų, kažkur spaudoje ir panašiai. Dabar atradote SEO ir ėmėte optimizuoti tiek tinklalapį, tiek ėmėtės išorinių veiksmų, kuriate išorinių nuorodų tinklą. Ar jums yra grėsmė patekti į smėlio dėžę? Atsakymas – greičiausiai NE. Taip yra todėl, kad jūsų tinklalapio adresas jau daug laiko yra susietas su jūsų veiklos reikšminiais žodžiais, tinklalapio turinys ir tematika išliko ta pati, ir „Google“ tai žino. Tiesiog anksčiau jums trūko gero marketingo ir SEO veiksmų, kad užimtumėte aukštas pozicijas, todėl dabar išvengdami „smėlio dėžės“ galite pasiekti aukštų rezultatų.

Seno tinklalapio su senu turiniu papildymas keliais naujais puslapiais. Tarkime, nusiperkate seną tinklalapį su senu, gerai vertinamu turiniu, turinčiu vertingų išorinių nuorodų, vedančių į jūsų puslapį iš autoritetingų tinklalapių. Tada patobulinate puslapį, gana ženkliai pataisote antraštes pridėdami konkurencingų raktažodžių, kurie skiriasi nuo iki šiol buvusios puslapio tematikos, pridedate keletą naujų vidinių puslapių. Ar yra grėsmė patekti į „smėlio dėžę“? Atsakymas TAIP, nes iki šiol esančios išorinės nuorodos neturi nieko bendra su tuo, ką jūs papildėte savo puslapį nauju turiniu ir naujais raktažodžiais. „Google“ atkreipia dėmesį į tai, ar puslapio tematika pasikeitė. Ir jei tokių pasikeitimų dalis yra reikšminga, vadinasi, puslapis traktuojamas kaip naujas.

Sub-domenas iš autoritetingo tinklalapio. Tarkime, yra patikimas autoritetingas seniai veikiantis puslapis www.autoritetingasadresas.lt , kuris gali jums suteikti subdomeną. Jūs paleidžiate savo puslapį adresu www.manopuslapis.autoritetingasadresas.lt . Tinklalapiai, kurių adresas yra subdomenas iš autoritetingo domeno, gali išvengti „smėlio dėžės“ efekto, arba žymiai sutrumpinti jo veikimą.

„Google AdWords“ reklama. Reklama „Google“ paieškos rezultatuose tai ne išeitis išeiti iš „smėlio“ dėžės organiniuose rezultatuose, tačiau galimybė gauti taip reikalingą tuo periodu lankytojų srautą, kadangi jūsų puslapis vis tik bus rodomas tarp „rėmėjų nuorodų“.

Google „Sandbox“ – jau praeitis?
Visgi, paskutiniu metu „Google“ atstovai tvirtina, kad „Sandbox“ jau yra praeitis ir puslapiai dažniausiai „išnyksta“ iš aukštų pozicijų paieškos rezultatuose dėl šių priežasčių:
  • Naujiems puslapiams suteikiamas trumpas periodas („medaus mėnuo“), kuomet jie iškeliami paieškos rezultatuose, kad visuomenė juos pastebėtų. Vėliau, jie nukrinta į natūralią poziciją, kuri, kaip naujam tinklalapiui, nebūna iškart labai aukšta.
  • Kai kurie nauji puslapiai turi gerą turinį, bet vėliau praranda pozicijas dėl prastos tinklalapio struktūros.
  • Puslapiai gali būti pašalinti iš paieškos rezultatų, jei juose daug pasikartojančio ar kopijuoto turinio, prasta vidinė nuorodų struktūra, daug skirtingų URL nuorodų vedančių į tą patį turinį. Dar blogiau jei turinys apskritai kopijuotas iš kitų puslapių. „Google“ tą patį turinį rodys tik 1 kartą tarp paieškos rezultatų.
  • Nepopuliarus puslapis su prastu turiniu, turintis daug žemos kokybės nuorodų iš neautoritetingų puslapių.
Taigi, pastebėjus, jog puslapis prarado pozicijas paieško rezultatuose, nereikėtų sėdėti sudėjus rankas. Verta atkreipti dėmesį į paskutinius išvardintus punktus ir atlikti patobulinimus.

Staipsnio autorius: Tomas Šivickas

6 komentarai:

  1. Puslapiai gali būti pašalinti iš paieškos rezultatų, jei juose daug pasikartojančio ar kopijuoto turinio, prasta vidinė nuorodų struktūra, daug skirtingų URL nuorodų vedančių į tą patį turinį. Dar blogiau jei turinys apskritai kopijuotas iš kitų puslapių. „Google“ tą patį turinį rodys tik 1 kartą tarp paieškos rezultatų.

    Gal galit kas šitą pakomentuot plačiau? Čia suprast taip, kad jeigu daug nuorodų straipsnyje į tą patį puslapį, bet su skirtingu anchor tekstu?

    AtsakytiPanaikinti
  2. Cia turima omenyje "Canonical" URL. Tarkime, i jusu preke kataloge egzistuoja nuoroda:
    example.com/preke.php?id=66 . Ir kazkur kitoje vietoje Jusu turinio valdymo sistema generuoja kiek kitokia nuoroda i lygiai ta pacia preke example.com/preke.php?id=66&trackingid=3456 . Toks primityvus pavyzdys. Su BLOG'ais buna irgi panasiai, tas pats puslapis pasiekiamas adresais example.com/2010-05-08/manoirasas.php ir paskui lygiai i ta pati puslapi eina nuorodos example.com/tag/gerienos/manoirasas.php bei example.com/archyvas/geguze/manoirasas.php
    Nors atidartius nuorodas rodomas ir tas pats puslapis, bet "GOOGLE" juos traktuoja kaip atskirus puslapius, nes skirtingi adresai, ir iseina, kad juose dublikuotas turinys. Ne taip seniai isejo sprendimas, deti specialia zyma HTML kodo HEAD srityje, rodancia kuria versija laikyti kaip originala: < link rel="canonical" href="http://example.com/preke.php?id=66" / >.
    Beje, example.com ir www.example.com atidarys ta pati titulini puslapi, o tai irgi kaip du skirtingi puslapiai su tuo paciu turiniu. "Google sitemaps" irankyje leidziama nustayti, kuri adresa naudoti kaip pagrindini, t.y. matoma paieskos rezultatuose.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Geras straipsnis. Pagaliau apie "sandbox`a" parašyta lietuviškai. Ačiū Mindaugai.
    Beje SandBox efektas dabar vis rečiau pastebimas ypač naujiems domenams. Tiesa būna įvarių atvejų, bet dažniausiai viską tvarkingai atliekant, viskas veikia be problemų.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Kolega komentavo http://www.seoklubas.lt/2010/05/google-sandbox/ jog abejoja ar suveiktu sandbox efektas jeigu ant seno domeno sukurtume nauja tinklalapi su nauju turiniu. Reiktu patikslinti, kad su absoliuciai nauju turiniu, kai keiciasi ir raktazodziai ant kuriu optimizuojamasi. Taigi, google zino, ant kokiu raktazodziu buvo pries tai optimizuotas tinklalapis (taigi ir dauguma vidiniu puslapiu tos tematikos), o jei staiga ant to domeno pakuriamas visiskai kitos tematikos puslapis, googlei tai - jau visas naujas tinklalapis, tiketina galintis patirti sandbox efekta.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Naujas straipsnis apie canonical URL: http://www.optimizavimas.eu/2010/07/canonical-url-labai-svarbi-seo-zyma.html

    AtsakytiPanaikinti
  6. Galiu patvirtinti, kad sandbox ir tikrai nebėra. Nes netgi mažesnė nei 2000 žodžių šviežutėlė svetainė puikuojasi pirmoj vietoj, pagal tam tikrus raktažodžius :)

    AtsakytiPanaikinti