2010-04-05

Vidinis techninis optimizavimas

Analizuojamas tinklalapis, jo struktūra, meta žymos, kodo kokybė. Sudaromas planas, ką reikėtų keisti techniniame lygyje, atsižvelgiant į galimybes atlikti pakeitimus (ar turime priėjimą prie serverio FTP, ar galime koreguoti puslapio programavimo kodą). Vidinis optimizavimas turi apimti šiuos aspektus:
  • Raktažodis tinklalapio varde (domene)
    Tinklalapio vardas (domenas, domain – angl.) labai svarbus. Renkantis tinklalapio vardą reikia atsižvelgti į tai, kad jis būtų kuo labiau susietas su tinklalapio tekstu. Geriausia, kai tinklalapio vardas yra pagrindinis raktažodis. Kai tinklalapio vardas sudaromas iš kelių žodžių, reikia turėti omenyje, kad pirmasis tinklalapio vardo žodis pats svarbiausias. Sunkiau pasiekti rezultatų, kai tinklalapio adresas yra mažai žinomos įmonės pavadinimas, neturintis nieko bendro su veikla. Tokiais atvejais galima kurti „subdomenus“, turinčius raktažodžius, remiantis šiuo principu: http://raktažodis.imonė.lt.Skaitykite atskirą straipsnį - kaip svetainei parinkti sėkmingą adresą.
  • Raktažodis tinklalapio adrese (URL)
    Turima omenyje ne pats svetainės vardas (domenas), o už jo sekantis tekstas, kitaip sakant – adresas į vidinį puslapį tinklalapyje. Kaip rodo praktika - geriausia, kai adrese panaudojami raktažodžiai, susieti su vidinių puslapių turiniu. Geriausia adresą formuoti informatyvų, pvz.: http://www.krepsinis.lt/zaidejai/macijauskas negu http://krepsinis.lt/index.php?page=11. Apskritai, adrese rekomenduojama nenaudoti jokių specialiųjų simbolių, pvz: %^$&#*. Tuo pačiu adresas neturėtų būti per ilgas – nerekomenduojama daryti ilgesnį nei 100 simbolių.
  • Raktažodis svetainės pavadinime (Title)
    Title žyma (tag – angl.) nusako trumpą puslapio pavadinimą, kuris matomas paieškos rezultatuose.
    Taip pat ši žyma paprastai matoma ir vartotojui naršyklės lango viršuje kaip tinklalapio pavadinimas. Ši žyma patalpinama puslapio html kode tarp head žymų. Title antraštė tūrėtų būti ilgesnė nei 10 simbolių ir trumpesnė nei 60 simbolių. Nereikėtų naudoti jokių specialių simbolių. Geriausia, kad antraštė prasidėtų raktažodžiu. Reikia vengti tokių antraščių kaip „Pradžia“ ar „Sveiki“. Rekomenduojama, kad antraštė atsakytu į klausimus Kas, Kur, Kieno. Svarbiausia, kad pirmuoju žodžiu antraštė atsakytų į klausima – Kas? Pavyzdžiui, remiantis šiuo principu prekės puslapio antraštė kataloge atrodytų taip:
    Prekė | KATALOGAS | Įmonės pavadinimas
  • Raktažodis aprašymo META žymoje (Description)
    Visos META tipo žymos yra skirtos paieškos sistemoms ir jų vartotojas naršydamas nemato. Jos įterpiamos į puslapio html kodo head sritį. Description žyma neturėtų būti ilgesnė nei 200 simbolių. Be to, description žymos tekstas matomas paieškos sistemų rezultatuose. Todėl svarbu, kad šis tekstas būtų skirtas lankytojui, jį sudomintų paspausti nuorodą. Tai yra reklaminis tekstas. Nerekomenduojama jame atkartoti to paties, kas jau yra antraštėje. Geriau šiame sakinyje pavartoti analizėje gautus „susijusius apsvarstytinus“ raktažodžius, sinonimus.
  • META raktažodžiai (keywords)
    Šioje žymoje surašomi raktažodžiai, susiję su konkretaus puslapio tekstu. Šią žymą turėtų sudaryti nuo 5 iki 20 žodžių. Kad kiekvienas raktažodis būtų efektyvus, tekste jis turėtų pasikartoti po 1-3 kartus. Šiuo metu ši antraštė turi vis mažesnę įtaką paieškos rezultatų pozicionavime.
  • Trijų nuorodų sistema
    Rekomenduojama, kad bet koks tinklalapio vidinis puslapis būtų pasiekiamas ne daugiau kaip per tris paspaudimus. Taip lengviau ne tik lankytojas, bet ir paieškos sistemos suras ir suindeksuos visus vidinius puslapius.
  • SiteMap XML naudojimas
    Sitemap.xml yra failas, kuriame XML kalba aprašytas tinklalapio „medis“, su visomis nuorodomis į vidinius puslapius. Nors ieškyklės išsiverčia ir be jo, tačiau šis failas palengvina puslapių indeksavimo darbą, padeda orientuotis ir garantuoja, kad visi puslapiai bus suindeksuoti. Geriausia, kai turinio valdymo sistema dinamiškai generuoja šį failą, tačiau galima jį generuoti ir naudojantis specialiais įrankiais, pavyzdžiui: http://www.auditmypc.com/xml-sitemap.asp.
  • Robots.txt failo naudojimas
    Robots.txt failas padeda atsiriboti nuo nereikšmingų vidinių puslapių. Jame nurodoma, kurių puslapių indeksuoti nereikia. Tokiu būdu paieškos sistemoms paliekami matomi tik vertingus tinklalapio vidiniai puslapiai, todėl kyla tinklalapio autoritetas. Kaip pavyzdys, visiškai nereikšmingas puslapis galėtų būti kokia nors registracijos forma. Joje nėra turinio vertės, todėl ją indeksuoti nėra prasmės. Taip panaikinama vidinė konkurencija tarp savo puslapių, paliekami tik vertingi puslapiai.
  • Standartų atitikimas
    Pageidautina, kad puslapio kodas būtų parašytas taip, jog atitiktų visuotinus standartus „W3C“ (http://validator.w3.org). Tyrimų rezultatais pagrįsta, kad techninė tinklapio optimizacija gali lemti iki 20% sėkmės pozicionuojant tinklalapį paieškos sistemų rezultatuose. Rekomenduojama programuojant html kodą vengti puslapio dizainą karpyti į lenteles. Geriausia, kai tinklalapis realizuojamas „<div>“ blokais, o meniu <ul>“ ir „<li>“ žymomis. Puslapio stilių informaciją geriausia iškelti į atskirą „CSS“ failą. Taip paieškos sistemos lengviau perskaito puslapį, be to, sumažėja puslapio dydis, jis greičiau užkraunamas. Paieškos sistemos neskaito JavaScript, todėl nerekomenduojama viso puslapio turinio daryti dinamiško, ypač paremto Ajax technologija. Tokiu atveju reikėtų, kad būtų bent pradinis tekstas, kurį galėtų matyti ieškyklės.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą