2010-04-05

Rinkos analizė

Rinkos analizei naudojami jau turimi raktažodžiai. Sužinomas užklausų kiekis praeitą mėnesį kiekvienam raktažodžiui, t.y., kaip intensyviai interneto vartotojai ieško informacijos įvesdami konkrečius raktažodžius į paieškos ieškykles. Po to, kiekvienas raktažodis analizuojamas jį vedant į ieškyklę ir stebint, koks yra rezultatų skaičius, taip įvertinant konkurencijos laipsnį to raktažodžio rinkoje. Suprantama, kad su labai konkurencingais raktažodžiais atliekant optimizavimą bus sunku pasiekti aukštą poziciją paieškos rezultatuose. Taip pat, kiekvienam raktažodžiui nustatomi stipriausi konkurentai, t.y. pirmuosiuose paieškos rezultatuose esantys tinklalapiai. Apžvelgiamos direktorijos (nuorodų katalogai, tokie kaip www.dmoz.org ir kt.) ir nustatomi panašaus pobūdžio tinklalapiai. Apžvelgiami forumai (diskusijų lentos), grupės socialiniuose tinkluose, tinklaraščiai, vaizdo portalai, susiję su tiriama rinka. Nustatoma, ar konkurentai naudoja minėtas „socialines media“ priemones, ir kokios yra jų panaudojimo galimybės konkrečiu atveju. Svarbu nepamiršti, jog interneto rinka yra labai dinamiška ir „žaidimo taisyklės“ gali keistis bet kuriuo metu, todėl į rinkos stebėjimą reikėtų žiūrėti kaip į nenutrūkstamą procesą.

Toliau spauskite ir skaitykite: kaip parinkti gerus raktažodžius ir nustatyti jų konkurencingumą.

5 komentarai:

  1. Nelabai konkretus straipsnis. :) Pvz, galėjot parašyt kada skaitosi konkurencinga/nekunkurencinga rinka, kada naujokui į ją bandyt lyst ar ne. Nes dabar paveikslėly matau 5,5 mln. rezultatų ir kitas gali nesuprast ar SEO mastais čia yra daug ir neapsimoka lyst į tokią rinką, ar čia mažai ir reikia kištis, o gal tai visai nelemia nieko... :)

    Iš esmės viskas tvarkoj, tik norėtųsi truputį plačiau. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Džiugu, kad komentuojate - tai padės tobulinti straipsnius. Juolab kad dar tik pati pradžia. Vėliau parašysime šiuo klausimu plačiau.

    Dabar galiu paminėti, jog konkurencingumas pagal įvestą raktažodį priklauso ne tik nuo bendro rezultatų skaičiaus, bet ir nuo to, kokia tų raktažodžių reklamos kaina remiantis Google Keyword Tool, kokį pagerank turi pirmieji puslapiai rezultatuose, kiek šie puslapiai turi išorinių nuorodų ir kokios kokybės, kiek puslapių yra kuriuose tas raktažodis panaudotas tinklalapio adrese bei antraštėje (Title tag). Beje, optimizuotis ant raktažodžio, kurio vartotojai mažai ieško (vadinasi nepopuliarus) - neverta. Geriau rasti populiarų raktažodį, bet ant kurio konkurentai prastai optimizavęsi. Šiaip konkurencijos lygio vertinimo skalė remiantis kai kuriais šaltiniais tokia: iki 100 000 rezultatų - maža; virš milijono - didelė.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Kaip matau, esi įvedęs pavyzdyje tik terminą "krepšinis", kaip "broad match" tai iš esmės visi šie puslapiai nėra tiesioginiai konkurentai, nes tokia paieška parodo tik to termino buvimą tokiame puslapių kiekyje. realiai rinkai analizuoti reiktų žiūrėti allintitle: krepšinis arba naudoti kabutes, jei raktažodį sudaro daugiau nei vienas žodis - tokiu atveju matysi tikrus konkurentus. jei naudosi pavyzdyje nurodytą variantą gali labai apsigauti ir praleisti mažai konkurencingas, bet labai vertingas nišas ;)
    o matuoti konkurentus pagal google adwords yra netikslinga na nebent turėti kaip mažą reikšmę turintį indikatorių, nes tie raktažodžiai , kurie yra konkurencingi ten, nebūtinai tiek pat konkurencingi seo požiūriu, na nenoriu plėstis, bet adwords konkurenciją formuoja pinigai, o seo - tinklapio autoritetas (linkai ir etc.)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Taip pat rekomenduojama konkuruojanciu puslapiu ieskoti ne tik intitle, bet ir url adrese, formuojant uzklausa: intitle:raktazodis inanchor:raktazodis. Matome ši vieta labai aktuali ir netrukus parašysime išsamiau.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Straipsnis apie konkurencingumo matavimą: http://www.optimizavimas.eu/2010/04/raktazodziu-parinkimas-ir.html

    AtsakytiPanaikinti