2010-04-15

Raktažodžių parinkimas ir konkurencingumo matavimas

Raktažodžių parinkimas yra SEO proceso išeities taškas. Nuo to, kaip pasiseks parinkti raktažodžius, labai priklausys SEO kampanijos rezultatai įskaitant ir tai, kokie lankytojai ateis iš paieškos sistemų. 
Raktažodžiai – tai specialiai parinkti tiksliniai žodžiai ar frazės, kurios internete yra ieškomos ir turėtų patraukti didžiąją dalį tinklalapio lankytojų. 




Renkantis raktažodžius rekomenduojama atsižvelgti į šiuos faktorius:

Atitikimas puslapio turiniui (angl. - relevancy) ir vertė verslui (konversijos galimybės)
Jūsų raktiniai žodžiai turi būti susiję su tinklapio turiniu ir jūsų tikslais. Antraip, net jei ir sėkmingai optimizuositės ant pasirinkto raktažodžio ir gausite tam tikrą lankytojų srautą, naudos nebus, nes jūsų lankytojai, atėję į tinklalapį neras to, ko tikėjosi, ir paliks jūsų tinklalapį. Vienas svarbiausių faktorių, lemiančių raktinio žodžio pasirinkimą yra jo galimybės pasiekti konversiją, t.y., kad vartotojas, atėjęs į tinklalapį imtųsi jums pageidaujamų veiksmų (pirktų prekę, užsiregistruotų ir pan.). Dažnai didesnę konversiją galima pasiekti sudarant kombinuotas iš kelių žodžių raktines frazes, kurios tiksliau atspindi jūsų veiklą ar tikslus. Bendriniai raktiniai žodžiai atneša daugiau lankytojų srauto, bet konversijos lygis gana žemas. Pasirinkimas priklausos nuo jūsų tikslo – siekti didesnio srauto ar verslo vertės (konversijos).

Paieškos apimtys
Rinkitės gausiai ieškomus raktažodžius. Čia nepakanka apsistoti ties savo sugalvotomis frazėmis ir manyti, kad jos yra internete yra labai ieškomos. Taip pat retai kada įmonės pavadinimas gali tapti raktažodžiu – juk žmonės daugiau ieško ne įmonių, o prekių ar paslaugų. Galite pasiekti aukštus reitingus paieškos sistemų rezultatuose su specifiniais raktažodžiais, bet jei jų žmonės neieškos – nebus ir lankytojų srauto į jūsų puslapį. Todėl pasirinktus raktinius žodžius tikrinkite, kiek lankytojų galėtų tuo domėtis. Naudokitės įrankiu https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal. Įsitikinkite, kad parinktas regionas atitinka jūsų tikslinę rinką ir suveskite pasirinktus raktinius žodžius. 

Konkurencijos lygis
Vertinant konkurencijos lygį rekomenduojama remtis toliau dėstoma metodika.

Raktinių žodžių konkurencingumo matavimo metodika

Raktažodžių konkurencingumą galima vertinti remiantis keletu parametrų: paieškos rezultatų skaičius , PageRank reikšmių lygis, kurias turi pirmieji puslapiai paieškos rezultatuose, kiek šie puslapiai turi išorinių nuorodų ir kokios kokybės to nuorodos, kiek puslapių yra kuriuose tas raktažodis panaudotas tinklalapio adrese bei antraštėje (Title tag), kiek puslapių konkuruoja dėl konkretaus raktažodžio GoogleAdesnse sistemoje ir kokia yra to raktažodžio reklamos kaina.

Tiesiogiai konkuruojančių tinklalapių dėl raktažodžio nustatymas
Suvedus į ieškyklę raktažodį, sistema virš pačių rezultatų pateikia ir skaičių, kiek rado rezultatų. Tačiau ne visi tinklalapiai, kuriuose kažkur tekste lyg netyčia paminėtas jūsų raktažodis yra jums konkurentai. Todėl realių konkurentų gali būti net keliskart mažiau. Pagrindiniai jūsų konkurentai gali būti tie puslapiai, kurie tikisi pagal tą raktažodį sulaukti lankytojų, t.y. tas raktažodis yra puslapio antraštėje (title) arba adrese (url). Todėl norint nustatyti realių konkurentų pagal pasirinką raktažodį skaičių, reikia modifikuoti paieškos užklusą:

intitle:krepšinis AND inurl:krepšinis

Tokia užklausa grąžins tik tuos rezultatus, kurių antraštėje ir adrese yra jūsų raktažodis. Jei yra ne vienas raktažodis, o tiksli frazė, apjunkite ją kabutėmis. Jei žodžių tvarka nesvarbi, užklausa modifikuojama abiems žodžiams atskirai: intitle:paieskos intitle:fraze
Užklausai galima naudoti ir allinurl: bei allintitle: modifikacijas, darant atskiras užklausas ir ieškant visų žodžių, esančių frazėje. Pastaba: atskiri rezultatai gaunami ieškant raktinių žodžių su lietuviškomis raidėmis ir be jų.
Konkurencijos lygio vertinimo skalė pagal konkuruojančių puslapių skaičių remiantis kai kuriais šaltiniais tokia:
  • iki 100 000 rezultatų - maža; 
  • 100 000 - 1 000 000 - vidutinė;
  • virš 1 000 000 - didelė.
Tai labai subjektyvi skalė Pasauliniais masteliais, todėl vertinti konkurencingumą vietos rinkose būtų labai netikslu.

Nuorodų populiarumo matavimas
Tai atgalinių nuorodų skaičius, vedantis į jūsų konkurentų puslapius. Paanalizuokite pirmus 10 stipriausių konkurentų. Tam geriausia tinka Alexa ieškyklė:

Raktažodžių kainos matavimas
Tai mažiausią reikšmę turintis indikatorius iš čia paminėtų, tačiau atsižvelgti į jį verta. Raktažodžio kainą Adwords sistemoje veikia dėl jo konkuruojančių tinklalapių skaičius ir kuo ta kaina didesnė, tikėtina, tuo didesnis yra lenktyniavimas. Tačiau aukšta kaina gali būti ir dėl to, jei yra maža paklausa (mažai užklausų pagal tą raktažodį), o besireklamuojančiųjų – daug (didelė pasiūla). Pavyzdžiui, tokie atvejai galimi su retų ligų raktažodžiais, kai daug farmacininkų nori parduoti labai brangius vaistus skirtu retoms ligoms gydyti. Todėl raktažodži konkurencinguma pagal kainą reikia vertinti atsargiai, ir atsižvelgiant į paieškos užklausų apimčių dydį.

Esminiai raktažodžių parinkimo principai:

Raktinų žodžių diversifikavimas
Kiekvienai SEO kampanijai rekomenduojama parinkti ne vieną, o keletą įvairesnių raktažodžių iš platesnio diapazono. Daugiau raktažodžių padės pritraukti daugiau lankytojų iš paieškos sistemų. 

Numatykite raktažodžių tendencijas
Niekas netrunka amžinai. Keičiasi vartotojų poreikiai, keičiasi ir jų susidomėjimas kitais dalykais, vadinasi, vieni raktažodžiai praranda populiarumą, kiti pakyla „ant bangos“. Bandykite numatyti, ko vartotojai norės kitą sezoną. Tam naudokite GoogleInsights (Įžvalgų įrankį): http://www.google.com/insights/search/


Pabaigai
Raktinių žodžių parinkimo metodologija pagrįsta remiantis žmogaus logika ir patirtimi, darant atitinkamas interpretacijas, o SEO įrankiai yra tik priemonė statistiniams duomenims išgauti. Todėl jokia kompiuterinė sistema jums neparinks geriausių raktažodžių. Rinkitės juos patys, įvertindami savo tikslus: norite tik didesnio srauto, ar ilgalaikių klientų ir tam tikrų jų veiksmų.

1 komentaras:

  1. Puikus būdas išmatuoti konkurencingumo lygį. Net kelionės metu, skrendant lėktuvu, tai galiu atlikti :D

    AtsakytiPanaikinti