2010-04-10

Kaip optimizuoti FACEBOOK gerbėjų puslapį verslui

Socialinių media priemonių panaudojimas versle reiškia galimybę būti arčiau savo klientų. FACEBOOK socialinis tinklas, turintis stulbinamai didelį vartotojų skaičių yra labai galinga media priemonė, galinti pasitarnauti marketingo tikslais. Tai pajuto ir Lietuvos verslas. Pastaruoju metu Lietuvoje vis daugiau įmonių kuriasi savo FACEBOOK gerbėjų puslapius. Vieni tai daro dėl mados, kiti labai apgalvotai, profesionaliai ir tikslingai. Jūs galite taip pat susikurti firmos puslapį paspaudę šią nuorodą.
Išties, norint pasiekti naudos nepakaks vien tik sukurti įmonės profilį FACEBOOK tinkle. Remiantis sėkmingai operuojančių FACEBOOK tinklu kompanijų pavyzdžiais galime išskirti šiuos toliau straipsnyje minimus principus:
  • Puslapio pavadinimas. Tai svarbiausias dalykas nuo ko reikia pradėti. Rinkitės tokį pavadinimą, kuris primena jūsų verslą. Tačiau toks pavadinimas, kaip "Kelionės", čia būtų per daug abstraktus. Prisistatykite save atvirai: pavadinime turėtų būti jūsų prekinis ženklas (brand`as). Šiuo atveju pavadinimo teršti papildomais raktažodžiais nereikėtų. Tai turi atrodyti solidžiai ir "nekvepėti spamu", kad neatbaidytų vartotojų. Stenkitės parinkti iškart gerą pavadinimą, nes jo keitimas vėliau kainuotų pozicijos praradimą SEO atžvilgiu.
     
  • Apgalvokite, koks turėtų būti FACEBOK paskyros viešasis adresas. Kol neturėsite 25 gerbėjų, teks tenkintis ilgesniu adresu (http://www.facebook.com/#!/pages/jusu-adresas). Tačiau vėliau, kai jau turėsite minimalų gerbėjų skaičių, galėsite pasirinkti trumpesnį adreso variantą (http://www.facebook.com/jusu-adresas). Tai atliekama apsilankius šiuo adresu . Konstruojant adresą, rekomenduojama jame naudoti prekinio ženklo pavadinimą, jei jis yra stiprus, o kitu atveju pastarąjį papildyti raktiniais žodžiais, susijusiais su jūsų veikla. Kaip sudaryti bet kokiam tinklalapiui adresą buvo rašyta anksčiau, bendri principai galioja tie patys. Geras adresas bus ne tik gerai įsimenamas, bet ir užims aukštesnes pozicijas ieškyklių rezultatuose. Tai vienas svarbiausių SEO etapų.
     
  • Pateikite apie save išsamią informaciją. Pasinaudokite jau esančia kortele "Informacija". Išnaudokite galimybę palikti nuorodą į pagrindinį savo tinklalapį. Rekomenduojame užpildyti visus ten esančius laukus: Tinklalapis, Įmonės apžvalga, Misija, Produktai. Paskutinieji trys laukai turėtų būti gausūs raktažodžių, susijusių su jūsų įmonės veikla. Išvardinkite produktus, kokius platinate ir kokių klientai gali ieškoti.
     


  • Jūsų profilio paveikslas. Išnaudokite plotą maksimaliai.Tiesa, FACEBOOK riboja jo plotį iki 200 taškų, tačiau aukštis gali būti ir didesnis, rekomenduojama iki 600 taškų. Tokiame plote tilps ne tik logotipas, bet ir ištaikingesnė kompozicija su iliustracija bei kita informacija, padedanti formuoti bendrą firminį stilių.

     
     
     


  • Dar viena galimybė paskleisti savo raktažodžius - užpildyti laukelį informacija apie save, esantį po pagrindiniu profilio paveikslu. Žvelgiant iš techninės pusės, šis laukelis, iš tų kuriuose leidžiama puslapio savininkui suvesti informaciją, yra aukščiausiai HTML kode, todėl vienas reikšmingiausių SEO atžvilgiu. Rinkitės svarbiausius, tiksliausiai veiklą nusakančius žodžius, nes šio laukelio limitas 250 simbolių.
  • Yra galimybė susikurti dar daugiau kortelių FACEBOOK profilyje. Tam reikia įjungti FBML įskiepį. Jį rasite šiuo adresu. Pagrindinis FBML įskiepio privalumas - tai, jog leidžiama naudoti pagrindinius HTML hyperteksto kalbos žymenis, o tai reiškia, kad talpinti galėsite ne tik tekstą, bet ir lenteles bei paveikslėlius, jei mokate naudoti HTML/FBML žymenis. Plačiau kaip išnaudoti kitas FBML galimybes yra informacijos čia. Galite savo sukurtoje kortelėje dėti reklaminius skydelius ar pristatomąjį paveikslą su naujausiais pasiūlymais ir nustatyti šią kortelę kaip pagrindinę, kurią matys tik atėję lankytojai.
     
  • Dalinkitės turiniu. Tai beveik savaime suprantama. Labai svarbu, kad būtų reguliariai pateikiama naujos ir svarbiausia įdomios informacijos apie savo įmonę ir produktus. Leiskite savo fanams vieniems pirmųjų sužinoti karčiausias rinkos naujienas ir leiskite jiems pasinaudoti specialias pasiūlymais pirmiesiems. Praneškite apie renginius, akcijas. Talpinkite nuotraukas ne tik apie savo gaminius bet ir įdomius vaizdus iš savo kompanijos darbo vietos. Jeigu rašote tinklaraštį, susiekite jį su FACEBOOK profiliu, tegu jame automatiškai perpublikuojami naujausi įrašai. Vartokite tekstuose ir šalia nuotraukų raktinius žodžius. Leiskite gerbėjams diskutuoti ir skatinkite šias diskusijas užduodami įdomius klausimus. Dėkite nuorodas į pagrindinį savo tinklalapį, kai tik jame ką nors atnaujinsite. Šis turinys, esantis FACEBOOK, bus prieinamas per paieškos sistemas, tai labai didelis pranašumas plečiant savo pagrindinio tinklalapio išorinių nuorodų tinklą ir svorį paieškos sistemų atžvilgiu.

  • Populiarinkite FACEBOOK fanų puslapį. Kvieskite savo draugus. Palikite nuorodas po savo parašu elektroninio pašto programoje. Būtinai palikite aiškiai matomą nuorodą jūsų firmos tinklalapyje. Tinklalapiams, orientuotiems į plačiąją vartotojų auditoriją, jeigu leidžia techninės galimybės, FACEBOOK  siūlo įsidėti specialią aplikaciją, kurioje bus ne tik nuoroda prisijungti prie grupės gerbėjų, bet ir greta keleto gerbėjų nuotraukos (paprastai tokia aplikacija talpinama tinklalapio šoninėje juostoje). Tai svarbu ir patiems klientams - žinoti, kad jūs suteikiate galimybę, kur gali būti diskutuojama apie jūsų produkciją bei gauti informaciją / atnaujinimus apie akcijas ir pasiūlymus realiame laike.
     
  • Sekite ir analizuokite savo gerbėjų aktyvumą. Tai tarsi jūsų veiklos socialiniame tinkle barometras, kurį FACEBOOK suteikia nemokamai. Be to, turėdami nemažą gerbėjų skaičių galėsite pasidaryti mini rinkos tyrimą. Kaip rodoma žemiau esančiame paveiksle, matysite savo gerbėjų amžiaus grupes, lytį bei geografinį pasiskirstymą.  Tai padės geriau pažinti bei segmentuoti savo klientus. Galėsite vertinti savo reklaminių kampanijų efektyvumą ir numatyti sekančius savo žingsnius, būtinus tolimesnei plėtrai. Neabejotina, marketingo specialistai tokią statistinę informaciją turės kur panauti prekinio ženklo vystyme.

Taigi, FACEBOOK gerbėjų puslapio kūrimas ir plėtra reikalauja nuoseklaus planavimo ir įgyvendinimo. Tai investicija, reikalaujanti kūrybinių sugebėjimų. Tačiau gebantiems maksimaliai išnaudoti teikiamas galimybes,  duodanti grąžą formuojant prekinio ženklo įvaizdį bei jį populiarinant.

Staipsnio autorius: Tomas Šivickas

3 komentarai:

  1. Čia daug rašoma apie socialinius tinklus ir išorinį seo, bet vidinis seo taip pat labai svarbus!

    AtsakytiPanaikinti
  2. Svarbiausia turėti kokybišką turinį, o toliau galimos seo paslaugos, facebook reklama ir t.t.

    AtsakytiPanaikinti